Saturday, December 8, 2012

Teknik Pujian gaya Nabi Muhammad S.A.W

بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah pada entri yang lepas, saya telah berkongsi tentang Bengkel Mendorong Pelajar Corot dengan Teknik Rasulullah SAW.

InsyaALLAH kali ini, saya akan cuba berkongsi ANTARA ilmu dan tips2 penting yang boleh diaplikasikan kepada anak2 yang saya pelajari dari bengkel tersebut.

Banyak lagi sebenarnya ilmu yang dapat dari bengkel tersebut, kalau ada kerajinan dan masa, InsyaALLAH akan cuba kongsi.

Tapi sebenarnya, anda boleh dapat banyak lagi teknik dan tips dari Blog Ustazah Siti Khadijah (USK) sendiri.

Teknik yang cuba saya kongsi dalam entri ini ialah teknik pujian mengikut cara Nabi Muhammad S.A.W
















Dalam blog USK, USK telah kongsikan KESAN bila teknik pujian gaya Nabi Muhammad SAW dipraktikkan dalam Kelas Darjah Lima Ali (yang dahulunya merupakan kelas tercorot.

Dan sebenarnya, untuk peringkat permulaan, sebenarnya saya agak susah untuk nak tukar pujian dari puji orangnya kepada puji hasil kerjanya. Kadang2 sampai tak jadi nak puji sebab tak tahu nak ubah ayat 'person' kepada ayat 'action'...haha..teruknya.

Lama2, InsyaALLAH akan jadi mudah.

Anda boleh cuba try test dan lihat kesannya..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...