Monday, November 4, 2013

Kemahiran bercerita budak 5 tahun (dalam Bahasa Arab)

بسم الله الرحمن الرحيم


MasyaALLAH, sudah hampir sebulan blog ini tidak diupdate. Pelbagai kisah dan kejadian berlaku dalam sebulan ini menghalang usaha untuk mengupdate blog (amboi alasannya!)  =P

Kalau pada awal tahun dahulu (sat saja nak habis tahun dah), saya ada kongsikan video Abdullah bercakap dalam Bahasa Arab (klik sini), Kali ini, InsyaALLAH saya akan kongsikan video Abdullah bercerita dalam Bahasa Arab.

Video ini dirakam pada hujung bulan lepas. Dalam video ini, saya meminta Abdullah bercerita dalam Bahasa Arab.

Dan inilah hasil ceritanya:



Doa saya moga ALLAH sentiasa semarakkan hati kami sekeluarga dan anda juga cintakan bahasa AL-Quran, Bahasa pertuturan Rasulullah Sallahu Alaihi Wasallam.

ALLAH berikan juga isitiqamah dalam usaha kita semua untuk memantapkan diri dan keluarga dalam Bahasa Arab.

Untuk makluman, Abdullah bukanlah menghafal cerita ini. Ini adalah 1st time dia bercerita. Secara spontan sahaja ceritanya.

Ceritanya tentang naga dan arnab.... lucu sahaja ceritanya =)

Perkembangan saya mengajar anak dalam Bahasa Arab boleh di baca di sini InsyaALLAH.
http://www.cinta-rasul.blogspot.com/search/label/Belajar%20Bahasa%20Arab
Dan kami masih lagi meneruskan usaha untuk memantapkan bahasa arab dalam keluarga kami InsyaALLAH. ALLAH kurniakanlah istiqamah dan permudahkanlah segala gerak kerja kami. Amin3.

InsyaALLAH jika ada kelapangan pada masa hadapan saya akan kongsikan cara saya mendidik anak dalam Bahasa Arab.Moga bermanfaat kepada orang lain. Amin.

p/s: sudah reka point2 di sini:

INsyaALLAH akan cuba dikongsikan pada masa hadapan InsyaALLAH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...