Friday, November 25, 2016

Info buku: PhD kecil tapi signifikan

بسم الله الرحمن الرحيم

MasyaAllah!

Karya Prof Kamil Ibrahim memang tidak pernah menghampakan untuk memberi kesan ke dalam jiwa.

Kecintaan beliau dalam bidang penulisan terserlah dengan hasil-hasil karya yang mudah sahaja menusuk kalbu.

Ini adalah antara banyak hasil karya Prof Kamil Ibrahim yang pernah saya baca.


 PhD kecil tapi signifikan

Oleh kerana sekarang saya dalam peringkat menulis dan menamatkan phD, maka membaca tajuknya sahaja sudah menimbulkan minat untuk membeli buku ini.

Buku ini saya beli terus dari penulis melalui aplikasi Whatsapp.

Sering sahaja Prof Kamil mengiklankan buku-buku baharu untuk dijadikan bahan bacaan dan koleksi.

Allah berikanlah pahala yang besar kerana buku-buku beliau yang banyak memberi manfaat kepada masyarakat.

Kenapa saya suka buku ini?

Perkara yang bermanfaat pasti lebih indah jika disebarkan dikongsi
bersama.

Saranan saya kepada rakan-rakan FB

1- Sejujurnya, buku ini menerangkan dengan terperinci dan memberi contoh kisah-kisah yang hakiki tentang perjalanan phD yang sering menjadi misteri dan tanda tanya dalam minda pelajar phD.

Membaca buku ini dapat memberi gambaran yang lebih terperinci tentang dunia phD yang dapat merungkaikan serba sedikit tentang perjalanan dunia phD. 

Tentang ragam penyelia

Tentang hubungan pelajar dengan penyelia

Tentang penilai luar

Tentang gambar majlis viva yang menjadi kegerunan bagi para pelajar

Tentang perasaan selepas digelar Dr

Tentang tanggapan masyarakat bahawa DrPhD perlu tahu semua perkara!

Tentang kegilaan masyarakat untuk meletakkan gelaran DR samada telah memiliki phD atau tidak!


2- Prof Kamil juga banyak memberi tips untuk mengharungi setiap langkah untuk menamatkan phD.

3- Lebih dari itu, buku yang saya habiskan bacaannya dalam masa 2 hari ini juga menambah kesuburan dan kecintaan terhadap bidang penulisan. 

Sering kali kita (sayalah sebenarnya) berangan-angan dan berdoa semoga dapat menjadi seperti penulis yang berjaya menulis banyak karya yang memberi manfaat kepada masyarakat. 

4- Buku ini juga memberi teguran agar kita sentiasa berhati mulia dan bersikap baik dengan semua golongan masyarakat.


MasyaALLAH.

Sungguh saya rasakan buku ini berfaedah untuk saya dan begitu juga dengan orang lain.

Sungguh!

Anda boleh mendapatkan  buku ini terus dari penulis dengan menghantar Whatsapp kepada beliau di 019 315 4444






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...