Saturday, April 15, 2017

Kenapa asyik tulis tentang pendidikan anak-anak sahaja?

بسم الله الرحمن الرحيم

Tiada siapa yang pernah bertanya soalan di dalam tajuk entri ini kepada saya.

Hati sendiri sahaja yang terdetik soalan begitu.

Hampir 10 tahun menulis blog ini, temanya adalah santai, cerita perjalanan pengalaman sendiri, muhasabah diri dan juga tarbiah anak-anak.

Itulah modal dan minat saya.

Saya bukanlah orang yang bijak politik untuk mengulas tentang politik semasa, bukan juga orang yang mahir sains untuk menulis dan mengulas secara saintifik tentang sebarang perkara.

Biarlah saya menulis dalam bidang saya dengan penuh minat dan kejujuran.

Tentang mendidik anak.

Tentang muhasabah diri.

Tentang perjalanan hidup.

Yang penting, ia adalah kisah benar dan jauh nun di lubuk hati mengharapkan ada manfaat kepada masyarakat dari tulisan blog yang santai ini.

Lihat sahaja Prof.Kamil Ibrahim dan isterinya yang banyak menulis buku tentang perjalanan hidup mereka dan minat mereka dan mereka berjaya menyentuh hati masyarakat.

MasyaAllah.

Dan terlalu ramai lagi orang yang hebat-hebat dan berjaya (di serata dunia) yang menulis buku tentang perjalanan hidup mereka dan buku-buku tersebut berjaya memberi motivasi dan inspirasi kepada orang lain.

MasyaAllah.



Ia juga adalah doa saya agar dalam melakukan sedemikian.

Semoga Allah perkenankan dan menjadikan ia kebaikan kepada kami di dunia dan akhirat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...